چیپس میوه چیست ؟

چهارشنبه 16 مهر 1399 05:41 ب.ظ

چیپس میوه یکی از بهترین تنقلاتی است که امروزه میتوانیم از آن برای خود استفاده بکنیم چیپس میوه تمامی ویتامین های موجود در میوه را در خود دارد می‌توان از آن به عنوان یکی از سالم‌ترین خوشمزه ترین تنقلات نام برد.

چیپس میوه چیست؟

به گزارش افکارنیوز، چیپس میوه یکی از بهترین تنقلاتی است که امروزه میتوانیم از آن برای خود استفاده بکنیم چیپس میوه تمامی ویتامین های موجود در میوه را در خود دارد می‌توان از آن به عنوان یکی از سالم‌ترین خوشمزه ترین تنقلات نام برد در قدیم برای اینکه بتوانند میوه را و یا سبزیجات را به مدت طولانی نگهداری کنند از چیپس میوه  استفاده می‌کردند البته ساخت چیپس میوه در قدیم کاملاً متفاوت با دنیای امروز بود مثلاً در قدیم برای ساخت چیپس میوه میوه ها را جلوی آفتاب پهن می کردند اما امروزه از دستگاههای صنعتی برای ساخت چیپس میوه استفاده می شود که در ادامه مقاله نحوه ساخت چیپس میوه را بیشتر توضیح خواهیم داد ما امروزه چیپس میوه های متفاوتی داریم مثلاً چیپس میوه زردآلو چیپس هلو چیپس میوه انبه چیپس میوه موز چیپس میوه شفتالو چیپس میوه خربزه چیپس میوه انگور که هر کدام طعم متفاوت‌ تری را نسبت به بقیه دارد .

چیپس میوه به عنوان صادرات :

کشور ما ایران به دلیل وجود باغ های میوه کشوری کاملا مناسب برای صادرات چیپس میوه میباشد و توانایی تولید روزانه بیش از ده ها تن چیپس میوه را دارد می‌توان از این سرمایه به عنوان یکی از سرمایه های یا درآمدهای دلاری برای کشور ارزآوری کرد مثلاً کشورهای عربی مثل عمان امارات قطر چیزی به اسم باغ میوه ندارند و شما با صادرات چیپس میوه به این کشورها می توانید راحت محصولات خود را به فروش برسانید و برای کشور ارزآوری ایجاد بکنید و از همه مهمتر درآمد خودتان را افزایش بدهید اما برای صادرات چیپس میوه باید به چه نکاتی دقت کرد اول از همه سعی کنید چیپس میوه های بسیار باکیفیت را تولید کنید از میوه های درجه یک برای چیپس میوه استفاده کنید و صرفاً از میوه های یخ زده کرم خورده برای چیپس میوه استفاده نکنید نکته بعدی سعی کنید بسته بندی شیک ای را برای محصولات خود انتخاب کنید چرا که مشتری اولین چیزی را که در خرید می بیند بسته بندی محصول است و شما با بسته بندی کردن درست محصول خود حس خوبی را در مشتری ایجاد  می‌کنید و این خود یعنی برندسازی یعنی شما با برند سازی متوانید کسب و کار خود را روز به روز بیشتر رشد دهید.


تاریخچه بورس

پنجشنبه 10 مهر 1399 09:05 ق.ظ

بورس از کجا پیدایش شد؟ (تاریخچه بورس و شرکت های سهامی)

ریشه بورس از تضرر تجار اروپایی شکل گرفت. در آن زمان تجار و بازرگان ها زمانی که از فعالیت های خود دچار تضرر می شدند بسیار آسیب می دیدند و به مرور به فکر راه حلی برای کم کردن این ضرر افتادند. راه حل این بود که این بازرگان ها افرادی را در تجارت خود سهیم می کردند تا هم ضرر و هم سود را تقسیم کنند. همین مسئله آغازی بود بر دنیای هیجان انگیز بورس و به مرور بسیاری از تاجران فعالیت های اقتصادی خود را با همین روش ادامه دادند.

اولین تجربه مشهور از سهام و تشکیل شرکت های سهامی هم به قرن 14 میلادی باز می گردد. در سال 1353 یک شرکت سهامی در روسیه که اولین شرکت سهامی هم بود تصمیم داشت کالاهایی را بدون دور زدن آفریقا و از راه شمال اروپا به شرق آسیا و سرزمین چین ببرد. این حرکت ریسک بالایی داشت و به همین دلیل تجار مختلف در سود و زیان این حرکت شریک شدند. سر انجام این کار با موفقیت انجام شد.

تشکیل بورس در جهان و ایران

بعد از گذشت قرن ها و ادامه فعالیت های تجاری سرمایه ها و شرکای بیشتری وارد کار شدند و نیاز به سرمایه و شرکای جدید هم بیشتر شد، برای همین نیاز به مرکزی احساس می شد که بتواند بین سرمایه گذاران و سرمایه پذیران ارتباط برقرار کند. به همین منوال اولین مرکز بورس در قرن 17 میلادی در پایتخت هلند تشکیل شد. در ایران نیز تشکیل بورس به سال های 1345 و 1346 باز می گردد. در حال حاضر مرکز بورس در دستگاه های هوشمند هرکسی یافت می شود!

بورس چیست و چه کاربردی دارد؟ (تعریف دقیق و علمی بورس)

برای اینکه دقیقا متوجه شوید بورس چیست یک تعریف ساده علمی از آن ارائه می کنیم.

در یک تعریف بسیار ساده می توانیم بگوییم بورس یک نوع بازار است که در آن دارایی های مختلفی مورد معامله قرار می گیرند. این بازار همچنین یک نهاد ساختاریافته است که به عنوان یکی از مهمترین ارکان اساسی بازار سرمایه نیز شناخته می شود.

مدیریت انتقال ریسک، شفافیت بازار، کشف قیمت، ایجاد بازار رقابتی و مهمتر از همه جمع آوری سرمایه و پس اندازهای اندک برای تامین سرمایه فعالیت های اقتصادی از مهمترین کاربردهای بورس محسوب می شوند.

نکته: همانطور که در هر بازاری ممکن است دارایی های مالی، فیزیکی، غیر فیزیکی و … فروخته شود، در بازار بورس هم دارایی های مختلف معامله می شوند. به همین دلیل بورس انواع مختلفی دارد.


جرثقیل سقفی چیست؟

سه شنبه 8 مهر 1399 02:20 ب.ظ

جرثقیل سقفی چیست؟

جرثقیل سقفی یا جرثقیل پل نوعی جرثقیل صنعتی است که در کارگاه ها به منظور حمل و جا به جایی اشیا سنگین مانند ماشین آلات و تجهیزات صنعتی و همچنین تعمیر این اشیا بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

جرثقیل سقفی

این نوع جرثقیل شامل 3 نوع تک پل ، دو پل و آویز تک پل می باشد.

جرثقیل سقفی تک پل :

این نوع از جرثقیل سقفی برای سالن های با دهانه زیر 25 متر و همچنین جا له جایی بارهای زیر 20 تن استفاده می شود.

جرثقیل سقفی دو پل :

جرثقیل سقفی دو پل برای سالن های با دهانه بیش از 25 متر و نیازمند جا به جایی اشیای بسیار حجیم که در حین جا به جایی عرضی و طولی با ایجاد نیروی معکوس در شتابگیریها و ترمزها،مشکل ساز می شوند، کاربرد دارد.

جرثقیل سقفی آویز تک پل :

جرثقیل های آویز عموماً به صورت تک پل ساخته می شوند و به صورت معلق در زیر دو تیر نصب شده در سقف سالن حرکت می کنند. قلاب جرثقیل آویز بیشترین عرض سالن را در بر می گیرد و در سالن های فاقد ستون فلزی هم قابل اجراست.

ظرفیت این نوع جرثقیل معمولا زیر ده تن و با دهانه 24 متری طراحی می شوند. جرثقیل آویز در انبار ها ، صنایع بسته بندی سبک و هواپیما سازی کاربرد دارد.

ادامه مطلب : https://afzarcrane.com/%d8%ac%d8%b1%d8%ab%d9%82%db%8c%d9%84-%d8%b3%d9%82%d9%81%db%8c/


سرمایه گذاری در بورس

چهارشنبه 2 مهر 1399 01:57 ب.ظ

معاملات با اطمینان و سرعت بالا در بورس اوراق بهادار و سایر بورس‌ها اهمیت زیادی دارد.

به عنوان یک سهامدار و شخصی که قصد سرمایه‌گذاری در بورس دارد، کارگزاری‌های بورس از شرکت‌هایی هستند که بیشترین برخورد و تعامل را با آنها خواهید داشت و البته در ابتدای کار باید بگوییم که ما در اینجا بهترین کارگزاری های بورس رو معرفی کرده ایم.

درست است که حدود 100 کارگزاری در ایران چنین خدماتی ارائه می‌دهند و خدمات‌ اکثرشان کمابیش شبیه هم است، اما چرا وقتی می‌توانیم خدمات مناسب و عالی از کارگزاری دریافت کنیم، مشتری یک کارگزاری شویم که خدماتی رده‌پایین‌تر ارائه می‌کند؟

شما قرار است پول و سرمایه‌ای که حاصل زحمات تان است را در بورس سرمایه‌گذاری کنید، بنابراین انتخاب یک شرکت کارگزاری مناسب با خدمات خوب و کارکنان خبره، از عوامل مهمی است که خریدوفروش‌های شما را نیز در بورس با اطمینان و راحتی بیشتری همراه می‌کند.

در این مطلب از سایت بورسینس قصد دارم درباره انتخاب کارگزاری بورس تهران جهت خرید و فروش سهام نکاتی را ارائه کنیم، پس با ما همراه باشید.

انتخاب کارگزار مناسب

اگر شما از افرادی هستید که به تازگی وارد بازار سرمایه و خریدوفروش اوراق بهادار شده است و یا اینکه قصد دارید با یک کارگزار دیگر کار کنید، این نکات به شما کمک می‌کند تا از بین کارگزاری‌های زیادی که وجود دارد بهترین مورد را انتخاب کنید.

ابتدا باید توجه کنید سرمایه‌گذاری در بورس نیازمند کسب دانش در زمینه‌های مختلفی است.

اگر تازه‌کار هستید می‌توانید راهنمای شروع اولیه در بورس را بخونی، در این مطلب توضیح داده‌ایم که همه افراد برای فعالیت در بورس باید با یک کارگزاری کار کنند. بنابراین مانند بانک که همه افراد باید برای نقل و انتقال پول در آن حساب داشته باشند، در بورس نیز برای نقل و انتقال سهام (معاملات سهام) به کارگزاری نیاز است. خریدوفروش سهام تنها توسط کارگزاری‌های بورس و اوراق بهادار و سیستم‌ معاملاتی که در اختیار مشتریان‌شان قرار می‌دهند مقدور است.

کارگزار را می‌توان واسط بین بورس و معامله‌گران سهام دانست، البته در معاملات آنلاین این واسط بودن به چشم نمی‌آید و شما با ارسال سفارشات خرید یا فروش سهام در سایت، احساس نمی‌کنید که واسطه‌ای وجود دارد و سفارشات شما در همان لحظه در سامانه معاملات بورس اوراق بهادار ثبت می‌شود.

اصطلاح دیگر مرتبط با کارگزاری‌ها، کدبورسی است که برخی افراد آنرا با نام کدمعاملاتی، کد سهامداری نیز می‌شناسند. این کد نشان‌دهنده هویت شما در بورس بوده و شما با این کد شناخته می‌شوید.

همه افراد برای معامله و سرمایه‌گذاری در بورس باید ابتدا در یک کارگزاری‌ افتتاح حساب انجام دهند.

اما کدام شرکت کارگزاری خدمات بهتری ارائه می‌کند و این کارگزاری طبق گزارش رتبه بندی سازمان بورس و اوراق بهادار، در چه جایگاهی قرار دارد؟

در ادامه این مطلب از بورسینس قصد داریم با بررسی خدمات موردنیاز و مناسب در بازار سرمایه، بهترین کارگزاری‌ها برای افتتاح حساب و دریافت کد بورسی را معرفی کنیم.

1 – ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف (جامعیت کارگزار)

برخی از کارگزاری‌ها در یک بورس خاص مثلا فقط بورس اوراق بهادار فعالیت می‌کنند. بنابراین اگر شما فرضا قصد انجام معاملات در بازار آتی سکه را داشته باشید نمی‌توانید مشتری آنها شوید چون مجوز فعالیت در بازار آتی سکه را ندارند.

علاوه بر چنین دسترسی‌هایی، گاهی اوقات خدماتی موردنیاز شماست که برایتان مهم است مانند سبدگردانی (مدیریت دارایی شما در بورس) و کارگزاری که مجوز سبدگردانی را نداشته باشد نمی‌تواند خریدوفروش سهام شما را برعهده بگیرد. می‌بینید که این مجوزها چقدر مهم هستند و باید به آنها توجه داشته باشید.

پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر اقدامی، اطلاعات موجود و مجوزهایی را که کارگزاران از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ کرده‌اند را در اینجا مشاهده و بررسی نمایید تا امکان انتخاب کارگزاری که از جامعیت کافی برخوردار است، آسان‌تر شود.

2 – دسترسی سرمایه‌گذار به کارگزار

یکی از ابتدایی‌ترین سوالاتی که به ذهن هرشخص در انتخاب کارگزاری می‌رسد، دسترسی آسان به کارگزاری است. درست است که برخی کارگزاری‌ها خدمات آنلاین مناسبی دارند، اما زمانیکه یک کارگزاری در شهر شما شعبه داشته باشد و بتوانید بصورت حضوری شعبه کارگزاری بروید خیال‌تان از برخی جهات راحت خواهد بود.

همچنین وجود شعب فعال در شهرهای مختلف، نشان‌دهنده این است که آن شرکت کارگزاری واقعا در زمینه کاری‌اش فعالیت و امکانات گسترده‌ای دارد و می‌تواند به مشتریان خرد خود خدمات وسیع‌تری ارائه کند.

3 – تخفیف کارمزد و ارائه خدمات اعتباری

خدماتی مانند تخفیف در کارمزد معاملات در کارگزاری و ارائه بسته‌های اعتباری برای بسیاری از سرمایه‌گذارانی که کارشان فعالیت دائم در بورس است اهمیت زیادی دارد (میزان کارمزد معاملات سهام را اینجا بخوانید) بعضی از کارگزاری‌ها با توجه به استراتژی‌هایی که دارند برای جذب مشتری بیشتر اقدام به دادن تخفیف کارمزد به مشتریان خرد می‌کنند و معمولا این تخفیف در اختیار مشتریان با سرمایه‌های سنگین قرار می‌گیرد.

اما بطور کلی بیشتر کارگزاری‌ها تخفیفی را برای معاملات خرد ارائه نمی‌دهند، اما برخی دیگری اینطور نیستند. بطور مثال کارگزاری آگاه چنین تخفیفی را با هر سرمایه‌ای که داشته باشید به شما ارائه می‌کند؛ بنابراین حتی اگر 1 میلیون تومان نیز سهام بخرید، امکان دریافت تخفیف کارمزد از کارگزاری برای شما وجود خواهد داشت.

بسته‌های اعتباری مبالغ مشخصی سرمایه هستند که کارگزاری آنرا در اختیار مشتری خود قرار می‌دهد تا با آن خریدوفروش کند. این مبالغ معمولا بسته به میزان گردش حساب مشتریست و بابت آن تضامین مختلفی از مشتری اخذ می‌شود. در مورد بسته‌های اعتباری نیز کارگزاری‌های زیادی بصورت سلیقه‌ای عمل می‌نمایند و حتی نقش روابط نیز در پروسه دریافت اعتبار پررنگ است. دادن اعتبار در بیشتر کارگزاری‌ها برنامه مشخصی ندارد، بهتر است یک کارگزاری انتخاب شود که این فرایند بصورت سیستماتیک تعریف شده باشد.

بهترین روش برای اطلاع  از استراتژی کارگزاری‌ها در زمینه ارائه این‌گونه خدمات، مراجعه به سایت آن‌ها است. همانطور که گفته شد در غالب موارد این خدمات در قالب باشگاه مشتریان، عرضه و در اختیار عموم قرار می‌گیرد. بنابراین پیشنهاد می‌شود کارگزاری را انتخاب کنید که خدمات بسته اعتباری را با روشی مشخص در اختیار همه مشتریان قرار می‌دهد. چه شما یک مشتری خرد با حجم سرمایه کم باشید یا یک مشتری کلان با حجم سرمایه زیاد.



آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات